Blogs

17 nov

Contentmarketing als een steengoede tv-serie

Nieuws

Bij ClipTalk17 was ook Carlijn Postma aanwezig. Ze is onder andere auteur van diverse boeken over contentmarketing. Volgens haar gaat het niet om wie uw doelgroep is, maar wie uw publiek wil zijn. Oftewel – u heeft een verhaallijn nodig. Uw verhaallijn moet een steengoede tv-serie zijn en elke uiting hoort een aflevering van die serie te zijn. Het liefst zo dat je de afleveringen los van elkaar kunt zien. Elke campagne moet eigenlijk een seizoen zijn van die serie. En hoe komt u aan een geweldig script? Daarvoor heeft u antwoorden nodig op deze vragen:
Wie zijn de hoofdpersonen?
Wat is het decor?
Wat zijn de thema’s?

En bepaal vooral doelen: Wat wilt u bereiken … naamsbekendheid? Inhoudelijke bekendheid? Loyaliteit? Sales? Iets anders? Stel doelen op het gebied van vinden, binden en activeren van uw publiek. En dat mag concreet zijn, zoals het aantal minuten dat u wilt dat mensen kijken naar uw video’s. En hoe u een partnerschap met goede conversie maakt. Zorg voor relevantie en dat uw volgers uw content waardevol vinden. Carlijns grootste tip: gebruik ‘the hero’s journey’ – hiermee kunt u de basis leggen voor het vasthouden van uw publiek.

Meer informatie: https://www.thepost.nl/.


0 Comment

Would you like to join the discussion? Feel free to contribute!

Write a Reply or Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De groei van het Nede… 10 november 2017 Pr-account: De Bettel… 21 november 2017