Blogs

04 apr

Pr en duurzaamheid

Blog

Duurzaamheid. Het leek een tijdje een trend voor slechts enkele bedrijven, maar gelukkig wordt duurzaamheid nu steeds meer omarmd. Er is namelijk marktpotentie voor duurzame producten. Afgelopen maand ontmoette ik Isolde Schram. Zij houdt zich bezig met duurzaamheid als marketingstrategie. Oftewel: ze zorgt dat bedrijven duurzaamheid omarmen. Anders gezegd: als bedrijf goed draaien én de wereld beter maken. Er zijn heel wat redenen om dat te combineren. Alleen de pr- en freepublicity-kansen zijn al een reden.

Wat levert duurzaamheid op?
Duurzaamheid levert verschillende dingen op. Voor deze maatschappij zit de winst in woorden als ”eco, organic, animal welfare, green, responsible, social, inclusive, biological”. Voor de consument zit de winst in woorden als ”healthier, safer, fresh, tasty, natural, authentic, feelgood, top quality”. Deze manieren van winst voor de wereld zijn allemaal mogelijke haakjes om nieuws te maken. Om op te vallen als bedrijf of als product. Duurzaamheid kan zich prima uitbetalen in succesvolle promotie.

Waar kiezen voor duurzaamheid?
De redenen om als mens duurzaam te gaan handelen zijn divers. Kinderen voelen zich vaak verwant met het redden van de wereld. Jongeren voelen zich gemotiveerd om zich te onderscheiden. Ouders van kinderen zien duurzaamheid als manier om aan de toekomst te denken als familie. Ouderen zien bijdragen aan duurzaamheid als een manier om iets achter te laten. Dit maakt dat mensen uit verschillende doelgroepen, in verschillende leeftijdsfases zich aangesproken kunnen voelen door een duurzaam plan of product. Naast dat de markt groter is dan hij in eerste instantie lijkt, liggen er prima kansen voor de pr- en freepublicity-aanpak.

We sparren graag met u.

 

(Beelden zijn gehaald uit: https://www.youtube.com/watch?v=MDKp8TWZvt4)


Mail uw reactie


Reactie
Promotie / pr voor st… 3 april 2017 Meer halen uit een te… 23 april 2017

IK WIL AAN DE SLAG MET PR!