Blogs

23 apr

Meer halen uit een televisieoptreden

Blog

Geweldig – de televisieredactie heeft gebeld en u komt op televisie. Helemaal top! Hoe kunt u hier het maximale uithalen? In dit artikel ga ik het hebben over meer halen uit een televisieoptreden. Niet het televisieoptreden zelf, maar wat u ermee kunt doen voor uw zichtbaarheid en branding. Hieronder wat tips en tricks om social media hiervoor in te zetten. Meer halen uit een televisieoptreden kan zo: 

Facebook bijvoorbeeld, is een prima medium om meer te halen uit een televisieoptreden. Laten we even doen alsof u op RTL 4 te zien bent.

-Plaats van tevoren een bericht.
Iets in de trant van: “Aanstaande zondag ben ik op RTL 4 te zien met een interview. Wil je de uitzending zien? Zet om 11.30 uur de televisie aan of laat hier jouw e-mailadres achter.” U kunt geïnteresseerden doorverwijzen naar een contactformulier. Degenen die het invullen kunt u later een mail sturen met de link naar uw televisieoptreden.

-Plaats een bericht vlak voor de uitzending.
”Zet je televisie nú op RTL 4. Ik zit in de uitzending om te praten over …”

-Plaats een bericht een uur later.
”Het was een hele ervaring om in de uitzending van RTL 4 te praten over … (en dan een stukje persoonlijke input over jouw tv-debuut.)”

-Plaats een bericht een paar dagen later.
Deel de link van het item met een aankondigingstekst. Bijvoorbeeld: “Bekijk hier hoe ik op RTL 4 vertel over …”. Of: “Afgelopen zondag was ik te gast in het RTL 4-programma X. Bekijk hier de beelden.”

-Plaats een bericht een week later.
U kunt op Facebook/Twitter/LinkedIn/Google+ een foto gebruiken van u in beeld als ‘Facebookomslag’.

Plaats een bericht na een half jaar
Plaats ‘weet-jij-nog-berichten’. Niet alleen op Facebook, maar hetzelfde kunt u natuurlijk ook doen voor LinkedIn, Twitter en alle andere social media.

Denk ook aan uw website.

Ook uw website kunt u in zetten voor exposure rondom een televisieoptreden. Hier kunt u neerzetten dat u bekend bent van RTL. Plaats het ook gerust op uw visitekaartje, op flyers, folders etc.

Een televisieoptreden is niet alleen maar een televisieoptreden. Er zijn veel meer kansen om hiermee op te vallen. Dus: doe het goed, of laat het doen.


Mail je reactie


Reactie
Pr en duurzaamheid 4 april 2017 Pr-account: Stichting… 26 april 2017