Blogs

05 jun

Ontwikkelingen in de pr

Blog

Welke trends, ontwikkelingen en verschuivingen waren er de afgelopen jaren zichtbaar binnen het public-relationsvakgebied?

Een verandering die mij persoonlijk erg aan ging, was het verdwijnen van dichtbij.nl en de weekkrant. Ook het verdwijnen van veel lokale bladen (denk aan huis-aan-huisbladen) zie ik als een grote verandering op pr-gebied. Ondanks dat er vaak gegrapt wordt dat deze bladen handig zijn voor de kattenbak bereiken ze heel veel mensen en worden ze uiteindelijk vaak meer gelezen dan de grote namen. Ook was er een grote verschuiving in de digitalisering. Tot slot is de opkomst van beeldmateriaal in de media erg belangrijk. Vroeger kon je nog een goed stuk tekst opsturen, maar nu wordt niks opgepakt zonder beeldmateriaal.

Wat moet een pr-bureau volgens u doen om bij de tijd te blijven?

Je moet blijven lezen, je blijven ontwikkelen en vooral blijven experimenteren en nieuwe dingen proberen. Het is helemaal niet erg om af en toe een fout te maken, zo kun je je strategieën alleen maar verbeteren. Wanneer je continu hetzelfde blijft doen, raak je uit de tijd.

Op welke manier bent u bezig met trends en ontwikkelingen?

Ik ben continu met het vakgebied bezig en dus ook met zaken die hierbinnen spelen. Ik blijf continu bezig met pr-portfolio’s van klanten en neem geen genoegen met alleen een persberichtje. Vandaar dat ik ook waarde hecht aan langdurige zakenrelaties en het onderhouden hiervan. Ik houd me bezig met de trends die spelen rondom deze klanten en contacten. Ook ga ik naar ClipTalk, dit wordt georganiseerd door Clipit. Bij deze ‘talks’ word ik op de hoogte gehouden van trends en ontwikkelingen op pr-gebied. Hier komen onder andere pr-professionals die vertellen hoe zij te werk gaan, en gasten die spreken over bepaalde ontwikkelingen.

 


Mail je reactie


Reactie
Pr-account: Toptaarte… 5 juni 2018 Hoe bouwen wij een pr… 12 juni 2018