Blogs

03 apr

Promotie / pr voor start-ups

Blog

Sommige start-ups hebben het heel goed door. Andere gaan achterover hangen of aan de slag met alles behalve de promotie. Terwijl promotie een geweldige kans is op aandacht van prospects, klanten, partners en investeerders. Start-ups hebben vaak geweldige kansen op prima promotie door middel van free publicity en pr. Vaak zijn ze innovatief bezig – dat is al een pr-kans op zich. Of ze richten zich op een doelgroep die niet veel wordt bediend – dat zorgt dat de promotie naast broodnodig, ook heel kansrijk kan zijn. Oftewel – free publicity voor start-ups is een must.

Ervaring met pr en start-ups
Een start-up die we hebben geholpen met de promotie / pr / free publicity vanaf de start is Klooker. Deze start-up begon met een heuse Paypalshopping, maar veranderde dit jaar zijn koers door zich op duurzaamheid te gaan focussen. Daar wordt de wereld beter van en dat zijn typisch de bedrijven waar wij graag voor werken. De promotie/pr-aanpak heeft Klooker geen windeieren gelegd. Er kwam publiciteit in diverse vakmedia, lokale media en ondernemersmedia. Het trok diverse klanten aan én geweldige partners voor het plan dat er op dat moment lag. Eind vorig jaar, begin dit jaar startte de focus op duurzaamheid. Het zorgde dat de start-up op zoek ging naar nieuwe partners en samenwerkingen. Een mooi nieuw moment om weer met succes de media op te zoeken. We zijn supertrots op dit account en hopen er nog veel free publicity voor te organiseren.

Succesvolle free publicity voor start-up
Een andere start-up is Cabture.
Een nieuwe start-up uit Amsterdam die een nieuw verdienmodel heeft ontwikkeld voor taxichauffeurs. Ook een mooi, inspiratievol voorbeeld van een start-up die de wereld aan het veroveren is. Hier zijn we diverse keren de media mee in gegaan. Het begon met pr / promotie rondom de eerste noodknop voor passagiers in een paar honderd taxi’s in Nederland. Daardoor belde Omroep Max om tijdens de radio-uitzending vragen te stellen over de mogelijkheden van deze noodknop. Metro, AD, Nu.nl en het Parool besloten eerder nieuws in hun publicaties over Cabture mee te nemen. Als we dit met een marketingcampagne hadden moeten realiseren, was het voor een start-up onbetaalbaar geworden. Oftewel: free publicity / pr is dé manier om promotie te doen voor start-ups. En … wij houden ons erg aanbevolen.


Mail je reactie


Reactie
Meer klanten via netw… 3 april 2017 Pr en duurzaamheid 4 april 2017