Blogs

10 nov

Publiciteit Meten – In Bereik en In Waarde

Blog

DelanoPR introduceert een nieuwe service voor haar klanten. Bij elke publiciteitscampagne wordt er online publiciteit gemeten. Deze metingen zijn tweeledig.

Meten waar er wordt gepubliceerd
Er wordt gemeten waar er precies is gepubliceerd. Op zowel blogs, in de media, op social media platforms… alles online wordt gezien en op een rij gezet.

Meten wat de waarde is van deze publiciteit
Er wordt gemeten wat precies de waarde is van deze publiciteit. Deze wordt bepaald naar aanleiding van de grootte, het soort media, de afzender én of deze helpt met de branding van het bedrijf.

PR meten in praktijk
De eerste vijf campagnes zijn al gemeten en hebben tot nu toe een waarde tussen 7 en 34 duizend euro aan nationale waarde. De toegevoegde waarde van PR toepassen is nog nooit zo praktisch geweest.

Meerdere updates per jaar
Twee maal per jaar krijgen de gegevens die de PR-waarde bepalen een update. Het gaat hier dan met name om de feitelijke cijfers, zoals advertentiekosten en vertoningen. Deze gegevens samen vormen uiteindelijk de advertentiewaarde van een bron. Naast de advertentiewaarde kijken we ook naar de context rond een campagne of merknaam. Hoe positiever of hoe groter de zichtbaarheid, hoe hoger de mediawaarde.

Waarom is het nodig om updates door te voeren?
Gegevens zoals vertoningen en advertentiekosten wijzigen continue. Vooral startende websites groeien in het begin erg hard en grote websites brengen vaak minimaal 1x per jaar nieuwe advertentietarieven uit. Vandaar dat er regelmatig een update wordt gedaan van de advertentiewaardes. In de update worden ook nieuw toegevoegde websites meegenomen, waardoor ook hiervan weer een PR-waarde voor de berichten kan worden berekend. Zo blijft het bestand up-to-date met de laatste gegevens. We blijven optimaliseren en vernieuwen, van Twitter tot Fashionchick, en zijn altijd in voor een nieuwe PR-uitdaging.


Mail je reactie


Reactie
PR Account: Silversto… 10 november 2016 PR Account: Topbloeme… 10 november 2016