Blogs

15 jan

Zo checkt u wat u aan zakelijk twitteren heeft

Blog, Persoonlijke noot

Twittert u nog? Het was even superhip en daarna zakte het steeds verder af. Maar er zitten nog steeds heel veel mensen op Twitter. Het is leuk als u twittert – vaak of af en toe. Maar het is nog leuker om te weten wat u eraan hebt – en om wat inzicht te krijgen. Maaike Gulden geeft in haar boek Zakelijk twitteren voor gevorderden veel tips en tricks. Welke je het meest helpen met uw promotie staat hieronder.

Zorg dat u alles invult

Zorg dat u echt alles invult. Vul die bio in, zorg voor een passende, representatieve foto en maak van de header ook iets leuks. Iets wat laat zien wie u bent of wat u doet. Het helpt bij de positieve beeldvorming. Denk ook na over hoe u gevonden wilt worden. Zet die woorden ook neer in uw biografie. En als u dan alles hebt, laat mensen buiten Twitter ook weten dat u daar te vinden bent!

Maak connectie met potentiële klanten of samenwerkingspartners.
Ga eens naar www.twittergids.nl – hier vindt u hele lijsten van Nederlandse twitteraars per onderwerp en per vakgebied. Voeg de meest interessante mensen toe.

Wie volgt u en wie zou u moeten volgen?

U kunt met www.followerwonk.com alle data zien over uw volgers en de accounts die u volgt. Netjes gesorteerd en grafisch weergegeven. En u kunt er ook mensen mee vinden die interessant zijn voor u op basis van hun locatie en de keywords in hun profiel.

Wilt u álles weten wat Maaike Gulden in haar boek Zakelijk twitteren voor gevorderden schreef? Bestel het dan op https://www.managementboek.nl/boek/9789461260888/zakelijk-twitteren-voor-gevorderden-in-60-minuten-maaike-gulden?affiliate=5853. (Of loop even naar binnen bij een bibliotheek.)


Mail je reactie


Reactie
Pr-account: Zwemcolle… 14 december 2018 Een ‘ja’ … 30 januari 2019